Raw mini cheesecakes
This translation has been done by an automatic system, therefore we apologize if it isn't perfect. If you find any mistake or you have any suggestion for a better translation, please contact us.
For the base
- 100 g dried figs
- 100 g almonds
- 20 g of coconut oil
For the cream
- 150 g of cashew nuts soaked for 8 hours
- 200 g of strawberries or seasonal fruit to taste
- 50 g of agave syrup
- 20 g of coconut oil
- vanilla
- the juice of half a lemon
Preparation of the base
Coarsely chopped dried figs and almonds in a blender.
Add coconut oil and line the bottom of the moulds with this compound.
Store in the freezer for 10 minutes to unite.
Preparation of the cream
Chop the cashews in a food processor along with the rest of the ingredients.
With the help of a spoon fill the molds and place everything in the freezer for 4 hours or in the refrigerator for 8 hours. Easy!
Thanks to Isabella Bonucchi Mentre cucino penso a cose positive come la natura, l'amore per ciò che sto facendo e l'espressione che vedrò sul volto della persona a cui è destinato il piatto.
tanaliberatuttii.blogspot.it
Mi infastidisce chi mi mette sotto pressione, chi mi mette fretta, ogni cosa per riuscire bene ha bisogno del suo tempo, non è possibile conciliare la fretta con la buona cucina, purtroppo mi è capitato di vedere alla televisione (anche se non ho una tv) quelle gare di cuochi e sono rimasta con lo schifo, quello non è cucinare: gli animali ridotti ad ingredienti, la competizione, la spettacolarizzazione e tutta quella frenesia, quella voglia di arrivare, i gesti meccanici la finzione non mi appartengono, a me piace sognare, immaginare storie, perdermi e rielaborare ciò che ho dentro per condividerlo.
Per questo scrivo le mie ricette perchè sento la necessità di fare ciò che mi piace e comunicarlo.